Revoluce v kosmetice: Přístroj na akné z Brna uspěl ve světě. V 10 zemích světa ho používá už 30 tisíc lidí
Přes 30 tisíc přístrojů v 10 zemích. Takový je výsledek vstupu vynálezu českých vědců Face-Up! na světový trh. Od loňského roku, kdy se kosmetický přístroj proti akné začal prodávat v Česku, zabodoval hlavně „doma“. Jen v Česku ho používá 7,5 tisíce uživatelů. Úspěch zaznamenal ale také na Slovensku či v Arabských Emirátech. Nyní míří společnost Enjoy Trade, která na přístroj vlastní patent, také do Číny a USA. Do konce roku 2015 chce prodávat v 12 zemích světa.
Začalo to jako výzkum magnetického impulzního pole, pokračovalo několikamilionovým grantem z ministerstva a více než desetiletým výzkumem. Výstupem je přístroj na tlumení projevů akné, který rok po uvedení na trh používá 30 tisíc lidí v 10 zemích světa. Do povědomí se dostává i mezi odbornou veřejností.
Akné je totiž stále častějším důvodem návštěv kožního lékaře. Z asi 80 procent případů se jedná o mírnou či středně těžkou formu akné, kdy počet pupínků závažněji postižené poloviny obličeje nepřesahuje 20. Právě pro tyto formy akné je vhodný přístroj Face-Up!
„Přístroj Face-Up! lze použít k denní kosmetické péči o pleť. Může se souběžně s léčbou používat u běžných lehkých forem akné, které nevyžadují návštěvu lékaře. Pokud jsou formy akné závažnější, je vždy nutné postup konzultovat s lékařem. Zde může přístroj působit jako podpora léčby. Při pravidelném používání aknózní morfy usychají a dochází k hojení postiženého místa,“ uvedla dermatoložka Petra Trojanová. Těžší formy akné je podle ní nutné už léčit v kombinaci s dalšími léčivy.
Malá revoluce
Face-Up! přinesl do kosmetiky malou revoluci. Jedná se o první přístroj na světě, který využívá kombinaci účinků plošného impulzního magnetického a světelného pole a tepla. Lidé jej mohou používat doma, odpadá tedy návštěva kosmetických salonů i různých lékařských procedur. Použití přístroje je přitom jednoduché, bezbolestné a hlavně bez vedlejších účinků. A podle klinických studií má 90% účinnost.
„Do léčby akné investují lidé po celém světě měsíčně spousty peněz, řada z těchto metod přitom není úplně účinná nebo má mnoho nežádoucích účinků. Face-Up! je jednorázová investice, kterou si může dovolit téměř každý, a jedná se o zcela bezbolestnou metodu,“ vysvětlil úspěch ve světě jednatel společnosti Enjoy Trade, která na přístroj vlastní patent, Michal Rampl.
Za rok od vstupu na český trh se přístroj uchytil především na sousedním Slovensku, ale také v Rusku, Vietnamu, Thajsku či ve Spojených arabských emirátech. První přístroje se začínají prodávat také v Německu, Itálii, Velké Británii a dokonce i v Chile. „Do konce roku plánujeme také vstup na trh v Číně a ve Spojených státech, příští rok bychom se rádi představili v dalších zemích Evropské unie, ale také v Austrálii či zemích bývalého Sovětského svazu,“ dodal Michal Rampl.
Společnost zajímalo, jak uživatelé přístroj Face-Up! hodnotí. Proto firma oslovila přes dvě stě lidí, kteří přístroj pravidelně používají. Hodnotit výsledky měli uživatelé stejně jako ve škole. Více než polovina z nich dala přístroji známku jedna, průměr známek byl chvalitebný.
Například paní Lubomíra ohodnotila Face-Up! jedničkou. „Mám syna, kterému je jednadvacet let a má hodně silné akné. Pravděpodobně tyto problémy podědil. Nikdo z rodiny je ale neměl až takové. Než začal Face-Up! používat, měl mokvavé fialové tváře. U kožního lékaře, kam pravidelně docházel, nás opakovaně odkazovali na čistící vodičky z lékárny,“ vzpomíná paní Lubomíra.
Vzhledem k tomu, že si rodina nemohla z finančního hlediska dovolit pravidelné laserové ošetření, hledala řešení jinde. „Před Vánocemi jsem na internetu našla odkaz na Face-Up! a nastudovala o něm vše, co bylo dostupné. Ušetřili jsme a přístroj koupili. Dnes, po necelých třech měsících používání, má syn celkem běžný průběh akné, bez mokvajících prohlubní a velkých boláků. Protože se mu akné tvoří v podstatně mírnější podobě, postupně se mu hojí původní známky poškození tváří a vrací ztracené sebevědomí,“ popsala Lubomíra.